اصل اضافه بار در تمرین فیت پرو fitpro
بلاگ

اصل اضافه بار در تمرین

اصل اضافه بار تمرینی به مفهوم افزایش تدریجی بار وارده بر بدن برای بهبود عملکرد آن و نهایت پیشرفت در روند فعالیت‌های ورزشی است. این اصل بر مبنای این ایده استوار است که برای تحریک تکامل عضلات و سیستم های فیزیولوژیکی بدن، باید میزان بار وارده بر بدن را به تدریج افزایش داد

ادامه مطلب
فیتنس چیست
بلاگ

فیتنس چیست؟

شاید تا کنون کلمه “فیتنس” را بارها و بارها شنیده باشید، اما آیا تعریف دقیقی از آن دارید؟ گستردگی استفاده از فیتنس به قدری است که گاهی اوقات حتی متخصصان علوم ورزشی دچار گمراهی می‌شوند. در این نوشته، یک‌بار برای همیشه معنا و دامنه کاربرد فیتنس را با هم بررسی می کنیم.

ادامه مطلب
کراسفیت
بلاگ

افزایش قدرت در تمرینات کراسفیت

پس از گذشت مدتی از شروع تمرینات کراسفیت، ورزشکار نیاز به تغییراتی در تمرینات و سیستم‌های تمرینی دارد. به این تغییرات در شدت، مدت زمان، تکرار و حجم اصل اضافه بار می‌گویند. در این نوشته درباره اصل اضافه بار در تمرینات کراسفیت صحبت خواهیم کرد.

ادامه مطلب
سیستم تمرینی کراسفیت
بلاگ

سیستم تمرینی کراسفیت

سیستم‌های تمرینی مورد استفاده در کراسفیت از ویژگی‌های بسیار قابل توجهی برخوردارند که نیاز به تجیهزات خاص ورزشی نیز ندارند. در این نوشته به معرفی چهار سیستم تمرینی کراسفیت (EMOM، AMRAP، TABATA و For Time) پرداخته‌ایم.

ادامه مطلب
بلاگ

سیستم تمرینی صدتایی

همان‌طور که از اسم این سیستم تمرینی مشخص است، شما باید ۱۰۰ تکرار انجام دهید، اما این ۱۰۰ تکرار چه شرایطی دارد؟ چه وزنه‌ای باید انتخاب کرد. این‌ها مهم‌ترین فاکتورهای تشکیل دهنده این سیستم تمرینی است که باید هرکدام به دقت شرح داده شوند.

ادامه مطلب
بلاگ

چهار دلیلی که عضله سازی نمی‌کنید!

بسیاری بر این باورند که از دست دادن چربی‌های بدن کاری بس دشوار است. البته این تفکر تا زمانی با آن‌ها خواهد بود به سمت عضله سازی نروند چرا که ساخت عضله فرآیندی طاقت‌فرسا و زمان‌بر است که کوچک‌ترین اشتباهی در روند آن، می‌تواند تمامی تلاش‌های یک فرد را بدون نتیجه باقی بگذارد.

ادامه مطلب