icons8-iran-96
FA
icons8-great-britain-96
EN

اجرای لانگز (Lunges)

اجرای صحیح و اصولی لانگز در میان ورزشکاران از حساسیت به مراتب بیشتری نسبت به حرکاتی مانند اسکات (Squat)، شنا (Push-up) یا برپی (Burpee) دارد؛ چرا که در صورت اجرای اشتباه آسیب‌های جدی متوجه فرد خواهد شد. ما در وب سایت فیت پرو ویدئو و نوشته‌ای در همین راستای آماده کرده‌ایم.

نکات اجرای صحیح لانگز (Lunges)
فرم صحیح

در اجرای فرم صحیح لانگز باید دقت کرد که فاصله طولی و عرضی پاها از یکدیگر نه زیاد و نه کم باشد. سه نکته را در تعیین فاصله طولی پاها از یکدیگر باید مد نظر قرار داد:

  1. زانوی پای جلویی در قسمت پائین حرکت نباید از نوک انگشتان همان پا فراتر رود. همانطور که به طور کامل در ویدئو لانگز شرح داده شده است، این کار باعث درگیری کامل عضلات هدف و همچنین قرار گیری مفصل زانو در بهترین و مطمئن‌ترین حالت می‌شود.
  2. نحوه پائین رفتن باید به صورت کاملا عمودی به سمت پایین باشد و نه رو به جلو. این فرم صحیح چیزی شبیه به یک پیشنهاد ازدواج است.
  3. در قسمت بالایی حرکت، در زمانی که گام رو به جلو برمیداریم، جهت تعیین بهترین فاصله طولی پاها از یکدیگر، باید به این نکته دقت کنیم که پاشنه پای پشتی باید در شرف بلند شدن از زمان باشد (نه به طور کامل!). در این حالت فاصله طولی پاها مناسب بوده و می‌توانیم به صورت عمودی پایین رویم.
فرم غلط
لانگز- Lunges
فرم کاملا غلط اجرای لانگز که موجب آسیب در مفصل زانو و مچ پا میشود.

همانند توضیحات پیشین، فاصله طولی و عرضی زیاد بین پاها، موجب بروز آسیب‌های جدی مفصل زانو خواهد شد. همچنین، درگیری عضلات هدف مانند چهارسر ران، همسترینگ، ساق پا و عضلات خارجی و داخلی پا به کمترین میزان خواهد رسید که چیزی جز اتلاف زمان و انرژی برای فرد در پی نخواهد داشت.

کانال فیت پرو سنتر در آپارات

تدوین: فیت پرو

این ویدئو را به اشتراک بگذارید